woensdag 30 juli 2014

Content Marketing 7: Techniek

Content marketing is niets nieuws. Het bestaat al zolang mensen iets aan elkaar willen verkopen. Toen ik in de jaren '70 begon met copywriting was 'content' al net zo belangrijk als vandaag, alleen noemden we het niet zo. Een ander verschil met vandaag zijn de beschikbare media en de balans die je moet vinden tussen on line en off line communicatie.
Al eeuwen zijn inhoud en timing cruciale componenten geweest van (schriftelijke) communicatie. Met de komst van content management systemen en internet 2.0 is het technisch mogelijk om de boodschap treffend vorm te geven en nauwkeurig getimed te presenteren aan mensen die op dat moment interesse tonen. Of op z'n minst gedrag vertoonden waaruit die interesse zou blijken. Hoe mooi is dat!
Automatisering maakt het mogelijk het gehele proces van online marketing te managen. Wordt het daarmee gemakkelijker? Niet echt. Ja, je kunt beter overzicht houden. En je kunt doelgerichter te werk gaan. Zonder de techniek is het veel moeilijker om de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon te presenteren. Maar om het zover te krijgen heb je creatieve talenten en managementcompetenties nodig, zodat een multidisciplinair team de gewenste harmonie voortbrengt. "It is so nice when things come together!"

In het boek B2B Content Marketing: de 7 fundamenten van Bob Oord wordt dit proces in detail uit de doeken gedaan en in een werkbaar model gegoten. Een aanrader.

site wimvlekken
lees ook: http://bookboon.com/nl/tekst-schrijven-voor-internet-marketing-ebook