dinsdag 10 juni 2014

Verschuiving naar content marketing

Mede door toedoen van de hoge mate van transparantie via het internet is marketingcommunicatie veranderd, dat geldt niet alleen voor de consumentenmarkt maar ook voor Business to Business. De koper is uitstekend geïnformeerd en kan uit kiezen uit overvloed. Emoties en gunfactor zullen daarbij uiteindelijk de doorslag geven.

Aanbieders redden het dan niet meer met de traditionele manier van communiceren. Hoewel de marketingbudgetten weer toenemen is de conversie van traditionele communicatie kanalen achter gebleven en zien we dat content marketing beter scoort. Content marketing vraagt wel om een speciale aanpak. Goed inspelen op de behoeften en emoties van de (potentiële) koper, de vraagzijde managen, daar komt het nu op aan. Bedrijven als Google en Facebook laten zien hoe dat werkt.

In het boek B2B Content marketing staat dit uitvoering beschreven. Te bestellen via ManagersOnline: http://a1598.managementboek.nl/boek/9789089652287/b2b_contentmarketing_bob_oord .
Lees ook: http://bookboon.com/nl/tekst-schrijven-voor-internet-marketing-ebook